Títol: Tècnic/a superior en Mecatrònica Industrial
Durada acadèmica: 1 any, 3x2 amb CFGS Automatització i Robòtica Industrial.
Horari marc: 15:00 a 21:20
Sistema Dual
Mòdul Professional 1: Sistemes mecànics.
UF1: Muntatge i ajust d'elements mecànics. 66h
UF2: Manteniment correctiu. 33h
UF3: Manteniment preventiu. 33h
Mòdul Professional 4: Elements de màquines.
UF1: Materials i tractaments. 33h
UF2: Cinemàtica de sistemes mecànics i disseny de màquines. 33h
Mòdul Professional 5: Processos de fabricació.
UF1: Mecanització. 66h
UF2: Soldadura. 66h
Mòdul Professional 6: Representació gràfica de sistemes mecatrònics.
UF2: Disseny Assistit per Ordinador (CAD). 99h
Mòdul Professional 7: Configuració de sistemes mecatrònics.
UF1: Documentació de projectes mecatrònics. 33h
UF2: Desenvolupament de projectes mecatrònics. 66h
Mòdul Professional 10: Simulació de sistemes mecatrònics.
UF1: Simulació de cèl·lules robotitzades i prototips mecatrònics. 33h
UF2: Simulació d'estacions automatitzades. 33h
Mòdul Professional 13: Projecte de mecatrònica industrial.
UF1: Projecte de mecatrònica industrial. 297h
Mòdul Professional 14: Formació en centres de treball (FCT).
UF1: Formació en centres de treball. 383h
Mòdul Professional 15: Fabricació assistida per ordinador.
UF1: CAD/CAM. 66h
Podeu trobar els llibres necessaris pel 2n curs de Mecatrònica en el Llistat de Llibres IMC0 - Mecatrònica.
Aquest és el llistat de material que els alumnes necessitaran pel taller mecànic:
Material necessari pel taller Mecànic - IMC0.
Igual que en els mòduls MP01 i MP05, sempre que s'accedeixi als tallers s'han d'utilitzar els EPIs adequats.
Aquest any al cicle de grau superior de Mecatrònica industrial hem après a programar les ulleres Hololens 2 amb un software de l’empresa INNOVAE . Aquestes ulleres desenvolupades per l’empresa Microsoft són de realitat augmentada i permeten un aprenentatge innovador on l’alumne pot practicar lliçons pràctiques utilitzant imatges, vídeos i representacions gràfiques en 3D.
Els alumnes han realitzat plans de manteniment del torn del taller , per tal que l’any vinent els alumnes d’aquest cicle i del cicle de grau mitjà de Manteniment electromecànic puguin aprendre d’una manera innovadora com s’ha de mantenir el torn.
Aquest projecte ha estat finançat pels plans de recuperació i resiliència i amb col·laboració amb l’institut Miguel Altuna de Bergara (Gipuzkoa).